5 augustus 2011

Trainingsstage Imst-Innsbruck

Inmiddels is het WK alweer een tijdje geleden. Sinds die tijd ben ik non-stop met klimmen bezig geweest. Na de wedstrijd vloog ik niet met de Hollanders mee terug naar Nederland. In plaats daarvan stapte ik bij een paar Oostenrijkers in de auto. Zij zetten me af in Innsbruck waar ik vervolgens de trein naar Imst pakte. Daar stond vorige week namelijk een trainingsstage voor Jong Oranje op de planning. Een goede gelegenheid om vast wat aan de wand te wennen waarop eind deze maand het WK Jeugd wordt gehouden.

De wand bleek echter zo lang en overhangend te zijn en zo bomvol harde routes te zitten dat het een enorme fitheidstraining werd. In een Nederlandse hal zitten gemiddeld zo'n drie achtstegraads routes, als het er niet minder zijn. Daarnaast zijn bij ons de routes vaak kort en cruxie. In Imst is alles lang en hard en we keken onze ogen uit. We waren niet bij de wand weg te slaan en maakten trainingsdagen van gemiddeld zo'n 6 uur. Echt heerlijk! Ik voelde de fitheid met de dag toenemen. Een goede voorbereiding dus op de komende wedstrijden. De laatste twee dagen brachten we door in Innsbruck, waar het onsighten plaats maakte voor dikke inhoudstrainingen. Het resultaat: de laatste dag was ik totaal uitgeput van een trainingsweek van meer dan 25 uur, maar vooral ook enorm gemotiveerd en een stuk fitter dan voorheen. Eens kijken wat dat zal opleveren tijdens de EYC in Veliko Tarnovo.

Hieronder een klein overzichtje van wat we gedaan hebben:
Dag 1: Reis van Imst naar Arco. 16:30 aankomst Imst. Eerst een uurtje slaap inhalen. 17:30 aankomst team. 18:00 Uit eten. 21:00 Vroeg m'n bed in.

Dag 2: 12:30-17:30 klimmen. Trainingslogboek: 4 routes opwarmen, daarna routes onsighten(7a+, 7b+, 7c+, 8a, 7c, 8a, 7b+). Vervolgens snel terug naar het hostel om te koken. Eten: een dik bord rijst met kip en veel verse groenten.

Dag 3: 10:30-13:30 klimmen. Trainingslogboek: 4 routes opwarmen, daarna pogingen in harde routes (8a, 8b, 8a). Vervolgens naar het zwembad om lekker even bij te komen. Daar hoort natuurlijk ook een ijsje bij! Tenslotte de tweede training van de dag. 16:30-20:00 klimmen. Trainingslogboek: routes opwarmen, daarna dubbels (4x 7a+, 7b+). Behoorlijk vermoeid, dus afgesloten met buikspieren en lenigheid.

Dag 4: Rustdag. Met het hele team naar Area47, een waterpark, geweest.

Dag 5: 11:00-19:00 klimmen. Laatste dag in Imst dus nog even genieten van de routes. Trainingslogboek: 7a+, 7b+, 8a, 8a, 8a. Lang: 7c+, 7b+, 7b+. Daarna totaal uitgeput terug naar het hostel. Gelukkig hadden we nog restjes over en hoefden we dus niet te koken.

Dag 6: 11:00 weg uit het hostel. Trein naar Innsbruck. Daar in het hotel geïnstalleerd. Daarna uiteraard gaan klimmen. 14:30-19:30 klimmen. Trainingslogboek: routes opwarmen, 5 semi harde routes vrij snel achtereen (7c, 7c+, 7c, 7c, 7b+), boulderen en tenslotte rekken. Daarna terug gelopen naar het hotel en lekker bij de pizzeria gegeten.

Dag 7: 's Ochtends de stad ingeweest. Iedereen het fantastische 'Gouden Dak' laten zien (echt de moeite waard btw, haha niet dus!). 14:00-17:00 geklommen. Alleen vrij makkelijke routes, helemaal kapot namelijk.

Dag 8: 11:00 naar het station om de trein naar Munchen te halen. Op naar Bulgarije!